چگونه لوستر آشپزخانه مناسب را انتخاب کنیم؟

Saturday، ۲۱ Amordaad ۱۴۰۲

مقدمه

انتخاب یک لوستر که از نظر طراحی و ظاهر شیک و همچنین متناسب با فضای آشپزخانه باشد، کار زمان‌ بر و مشکلی به نظر می‌رسد. آشپزخانه به‌دلیل اینکه مکانی برای پخت و پز غذا محسوب می‌شود باید از نور کافی برخوردار باشد، ضمن اینکه گرمای محیط آشپزخانه را تحمل کرده و دچار افت کیفیت جنس و نوردهی نشود.

این نکات مهم را باید در هنگام خرید محصولات مختلف در نظر گرفت و از استفاده از آنها لذت برد. در این مطلب قصد داریم نکاتی را در مورد اینکه چگونه لوستر آشپزخانه مناسب را انتخاب کنیم ذکر کرده و شما را برای انتخاب این محصول راهنمایی کنیم.

برای خرید لوستر نورکیا برای آشپزخانه می توانید به صفحه فروش لوستر مدل تک حلقه ای نورکیا مراجعه فرمایید.

لوستر آشپزخانه چه ویژگی‌های متمایز کننده‌ای دارد؟

هر فرد برای اینکه در انتخاب یک محصول دچار اشتباه نشود، باید قبل از هر چیز ویژگی‌های آن را زیرنظر بگیرد. با آگاهی از ویژگی‌های محصول می‌توان متناسب با هر محیط انتخاب شایسته‌ای داشت. شما نیز در خرید لوستر بهتر است به این نکات مهم توجه داشته باشید.

  • یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید مورد توجه قرار بگیرد نورپردازی این محیط است. برای تامین نور آشپزخانه باید فاکتورهایی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید یک لوستر متناسب با این مکان انتخاب کنید. به بیان دیگر برای اینکه در این محیط روشنایی مناسبی داشته باشید متناسب با ابعاد آن تعداد شاخه‌ها و لامپ‌های محصول را انتخاب کنید.
  • یکی از نکات مهم در انتخاب لوستر آشپزخانه، توجه به متراژ و همچنین ارتفاع این قسمت از منزل است.
  • توجه به دکوراسیون آشپزخانه نیز از موارد دیگر است چرا که رنگ کاشی و سرامیک و همچنین کابینت‌ها در انتخاب این محصول و قدرت نور دهی آن تاثیر به‌سزایی دارد. به‌عنوان مثال در یک آشپزخانه با دکوراسیون تیره رنگ، نور لوستر باید بیشتر از مواقعی باشد که آشپزخانه از فضای روشن‌تری برخوردار است.
  • سبک دکور نیز در این انتخاب اهمیت ویژه دارد. یعنی اگر کابینت آشپزخانه از جنس چوب و ام دی اف است بهترین گزینه برای انتخاب یک لوستر لوستر آشپزخانه مناسب، نوع چوبی آن است و کابینت فلزی یک لوستر با پایه فلزی را می‌طلبد. در ادامه به انواع لوسترهای آشپزخانه اشاره خواهیم کرد تا بیشتر با این محصولات آشنا شوید.

انواع لوسترهای آشپزخانه کدامند؟

با تنوعی که در دنیای مدرن در محصولات مختلف وجود دارد، هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند محصول مورد علاقه خود را پیدا کند. لوستر‌هایی که برای نصب در آشپزخانه طراحی می‌شوند دارای تنوع بالا بوده و متناسب با فضای این مکان هستند. از این محصولات می‌توانیم به مواردی که در ادامه ذکر شده است اشاره کنیم.

لوسترهای سقفی

لوسترهای سقفی مناسب برای یک آشپزخانه کوچک با ارتفاع کم هستند. این نوع تولیدات از حباب‌های مات و شفاف برخوردارند و دارای اشکال مختلف دایره، مربع و مستطیل هستند. در برخی موارد طراحی‌های بخصوصی از این لوسترها نظیر درختی، گل و یا تاجی نیز تولید می‌شود که متناسب با سلیقه افراد و فضای آشپزخانه عرضه می‌شوند.

لوسترهای کلاسیک

این نوع تولیدات از طراحی پیچیده و ظرافتی خاص برخوردار هستند و بسیار شیک و لوکس به نظر می‌آیند.

لوسترهای معلق

یکی دیگر از انواع لوستر آشپزخانه انواع معلق آن است که با سیم یا زنجیره‌ای زینتی و زیبا به سقف نصب شده و از چند لامپ سقفی تشکیل می‌شوند. این محصولات از وزن سبکی بهره‌مند بوده و معمولا از جنس‌های مختلف نظیر شیشه، پارچه، پلاستیک و یا کاغذ در تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

حال که با انواع لوستر آشنا شدیم در نظر داریم درباره اینکه چه مدل از این تولیدات را برای آشپزخانه انتخاب کنیم مواردی را در ادامه ذکر کنیم.

فاکتور های مهم در انتخاب مدل لوستر برای آشپزخانه

همانطور که ذکر شد انتخاب لوستر مخصوصا برای آشپزخانه یک پروسه زمان‌بر است که البته این درصورتی است که شما اطلاعات کافی در مورد این کار نداشته باشید و بدون آگاهی از اینکه چه لوستری مناسب فضای آشپزخانه شماست، برای خرید اقدام کنید. در این قسمت قصد داریم شما را در انتخاب مدل لوستر برای آشپزخانه‌تان یاری کنیم؛ بنابراین به نکات مطرح شده توجه لازم را داشته باشید.

1-ابعاد آشپزخانه

اینکه چه مدلی از لوستر آشپزخانه را انتخاب کنیم بسیار وابسته به فضای آشپزخانه و دکوراسیون آن است. در آشپزخانه‌هایی که ابعاد کم دارند معمولا یک لوستر سقفی با تعداد لامپ کم کفایت می‌کند.

این محصولات در طرح‌های متنوع عرضه می‌شوند و شما می‌توانید طبق سلیقه خود آن را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال لوسترهای سقفی مدل یاس یکی از زیباترین نمونه‌های تولید شده از این محصول هستند که پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لوستر مدل یاس به صفحه فروش لوستر نورکیا 8 شعله مدل یاس مراجعه فرمایید.

2-جنس دکوراسیون

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب مدل این محصول، دکوراسیون آشپزخانه است که تعیین کننده جنس و میزان نوردهی لوستر است. در آشپزخانه‌هایی با سبک و سیاق چوبی، از لوسترهایی با این سبک یعنی چوبی، پارچه‌‌ای و یا کاغذی باید استفاده کرد. لوسترهای تک و سه شعله با پایه فلزی، مناسب برای آشپزخانه‌های برخوردار از کابینت و نیز فلزی هستند.

3-آشپزخانه ‌های مدرن

آشپزخانه‌های مدرن معمولا از ترکیب چند متریال خاص برای تجهیزات آن استفاده می‌شود در نتیجه انتخاب یک لوستر مناسب برای این محیط نیازمند دقت بیشتری است. برای آشپزخانه مدرن معمولا مدل‌های ساده و بدون زرق و برق بهترین گزینه هستند که این تولیدات از تنوع بالا برخوردار بوده و به راحتی می‌توانید یک طرح زیبا را انتخاب کنید.

4-شکل هندسی آشپزخانه و میز نهارخوری

نکته بعدی مربوط به شکل آشپزخانه و میز نهارخوری است که شکل هندسی آن‌ها اگر مستطیل باشد از لوسترهای مستطیل استفاده کنید و در صورتی که میز دایره باشد یک لوستر آویز تک یا سه شعله زیبایی منحصربه‌فردی را به آشپزخانه شما خواهد داد. میزهای مربع را با لوسترهای ریسه‌ای و آویزی مربع شکل زینت دهید تا زیبایی خارق‌العاده‌ای را به آشپزخانه خود ببخشید. پس هندسه این محیط و سایل موجود در آن نیز در انتخاب مدل لوستر نقش اساسی دارد.

چگونه لوستر مناسب با سبک آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟

در آشپزخانه ‌های مدرن استفاده از لوسترهایی از جنس چوب و فانتزی پیشنهاد می‌شود ولی اگر آشپزخانه شما از یک سبک کلاسیک و یا سنتی برخوردار است، بهترین گزینه برای انتخاب لوستر آشپزخانه، نمونه‌هایی با آویز کریستال است که از درخشش بی‌نظیر بهره می‌برند.

جمع بندی

انتخاب یک لوستر مناسب برای آشپزخانه، تاثیر به‌سزایی در نورپردازی و خاص بودن این محیط خواهد داشت. اگر طبق مواردی که در این مقاله ذکر شد برای خرید این محصول اقدام کنید قطعا یک نمونه بسیار شیک و متناسب با فضای آشپزخانه خود را انتخاب خواهید کرد.

درصورتی که قصد دارید برای خرید لوستر آشپزخانه اقدام کنید می‌توانید به سایت نورکیا مراجعه کرده و پس از بازدید از نمونه‌های عرضه شده توسط سایت و مطالعه نکات ضروری در زمینه انتخاب مناسب این محصول، از یک خرید ایده‌آل بهره‌مند شوید.