لوستر کریستالی در دکوراسیون های مختلف

Tuesday، ۱۷ Amordaad ۱۴۰۲

مقدمه

نورپردازی مکان‌های مختلف از فاکتورهای اصلی در به نمایش گذاشتن زیبایی و جلوه بخشیدن به فضا و محیط محسوب می‌شود. لوسترها نقش مهمی در این زمینه داشته و روشنایی و نوردهی ویژه‌ای را در ابعاد مختلف با توجه به میزان قدرتی دارند ایجاد می‌کنند.

در این میان لوسترهای کریستالی با نورپردازی چندین برابر، به زیبا جلوه دادن خانه‌هایی با دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک موثر واقع شده‌اند. در این مطلب با بررسی تاثیر لوستر کریستالی در دکوراسیون های مختلف اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهیم داد.

شما می‌توانید برای خرید لوستر کریستالی به صفحه فروش لوستر نورکیا مدل دو حلقه کریستال کاردی مراجعه فرمایید و محیط مد نظر خود را بیش از پیش زیباتر کنید.

لوستر کریستالی چیست؟

لوستر کریستالی که معمولا به چلچراغ نیز شهرت دارد، یکی از وسایل نوردهی به مکان‌های مختلف است که علاوه بر تولید روشنایی، به‌خاطر ظاهر زیبا و چشم‌نواز خود جنبه زینتی و تزئینی نیز دارد. این محصولات اکثرا در خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و کمتر دیده شده که در یک دکور سنتی چلچراغ‌هایی از نوع کریستال به اندازه مکان‌هایی با سبک مدرن، جلوه‌نمایی کند.

این محصولات زیبا در مکان‌های مسکونی، تجاری و حتی اداری کاربرد داشته و در انواع مختلف و طراحی منحصربه‌فرد عرضه می‌شوند. این چراغ‌ها به سبب درخشندگی خارق‌العاده خود بهترین گزینه برای دکوراسیونی با تجملات و زرق‌ و برق بالا هستند.

لوستر کریستالی برای چه دکوراسیون‌هایی مناسب است؟

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، لوسترهای کریستالی بهترین انتخاب برای مکان‌هایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک بوده و معمولا در محیط‌هایی که حالت اداری یا تجاری دارند بهترین گزینه هستند. به‌دلیل مدرن بودن این محیط‌ها، نوردهی یک لوستر کریستالی زیبایی و جذابیت آن را دوچندان کرده و باعث جلوه بخشیدن به این مکان می‌شود.

این محصولات در تنوع بالا تولید می‌شوند و انواع مختلفی دارند. هر کس با توجه به سلیقه خود می‌تواند از میان تنوع این محصول، گزینه مناسبی انتخاب کند که باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرد. در ادامه به انواع لوستر کریستالی اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت تا شما نیز هر چه بیشتر با این محصول آشنا شوید.

انواع لوستر کریستالی

شرکت‌های تولی کننده برای اینکه در اکثر محیط‌ها بتوان از این محصولات استفاده کرد، انواع مختلفی را در نظر گرفته و تولید می‌کنند. لوسترهای کریستال با توجه به مکان نصب آن‌ها از انواع مختلفی برخوردار هستند. این محصولات به چهار دسته سقفی، آویزی، مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند که در ادامه به‌صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

لوستر سقفی

لوسترهای سقفی با طرحی از دانه‌های ریز و درشت در نظمی خاص تولید می‌شوند. این‌گونه لوسترها برای فضای آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق خواب مناسب هستند و در ارتفاع کم با سقف نصب می‌شوند.

لوستر آویزی

این محصولات معمولا برای مکان‌هایی با سقف بلند مناسب هستند به‌صورتی که ماهیت آویز بودنشان حفظ شود. زیبایی بی‌نظیر این نوع لوستر مربوط به وجود شاخه و ریسه‌های بلند کریستالی آن است که نمای زیبایی از نور را در محیط خلق می‌کنند. این محصولات برای استفاده در اماکن مسکونی، تالار و مراکز تجاری بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

لوستر مدرن

در نوع مدرن لوستر کریستالی سادگی و زیبایی بی حد و حصر مشاهده می‌شود به‌صورتی که استفاده از آن در محیطی با دکوراسیون مدرن، چشم‌نوازترین جلوه‌ها را ایجاد خواهد کرد.

لوسترهای کریستال کلاسیک

این نوع محصولات از شاخه‌هایی متعدد با دانه‌های کریستال در تعداد متغیر بر اساس سایز و تعدد شاخه‌ها برخوردار است. کاربرد لوستر کلاسیک در محیطی با همین دکوراسیون خواهد بود. تجملات و زرق و برق یک دکور کلاسیک تنها یک لوستر کریستالی کلاسیک را می‌طلبد.

چگونه لوستر کریستالی برای دکوراسیون دلخواه انتخاب کنیم؟

با وجود تنوع بالا انتخاب یک محصول در زیباسازی دکوراسیون یک محیط کار بسیار دشواری شده است. برای انتخاب یک ابزار نوردهی نظیر چلچراغ‌ها باید ابتدا مکان مورد استفاده آن را در نظر گرفته تا متناسب با آن یک نمونه ایده‌آل را انتخاب کنید. در ادامه چند نکته دیگر را ذکر می‌کنیم.

  • متراژ محیط یکی از مهمترین نکاتی است که در انتخاب شما تغییر بسزایی دارد چرا که باید نسبت به وسعت آن یک لوستر را انتخاب کرده تا میزان نوردهی و روشنایی آن استاندارد باشد.
  • مکان استفاده از لوستر نیز از فاکتورهای قابل توجه خواهد بود. قطعا لوستر مورد استفاده در آشپزخانه، پذیرایی و یا اتاق خواب شبیه هم نبوده و اگر هم از نظر طراحی شباهت ظاهری وجود داشته باشد باید قدرت نورپردازی و روشنایی آن‌ها را متناسب با این مکان‌ها انتخاب کنید.
  • مورد بعدی سبک و سیاق مکان استفاده از لوستر کریستالی است که در مطالب قبل در باره این مورد توضیح دادیم و ذکر کردیم که هر دکور با توجه به نوع چیدمان و سبک آن یک لوستر مناسب را می‌طلبد.

ویژگی‌های لوستر با متریال کریستال

این لوسترها بخاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند از مشتریان بیشتری نسبت به سایر نمونه برخوردار هستند. از ویژگی‌های این محصولات می‌توان به تعدد شاخه و ریسه آن‌ها اشاره کرد. این ویژگی باعث نورافشانی بیشتر این لوستر شده و با برخورد نور به تراشه‌های الماس مانند آن زیبایی و درخششی بی‌نظیر را شاهد خواهیم بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک است به این صورت که اگر از یک لوستر با دانه‌های کریستالی در مکان کوچک با ارتفاع کم استفاده کنیم با روشن‌تر کردن محیط و نوردهی بالا، محیط را بزرگتر از حالت معمول خود نشان می‌دهد.

قیمت لوسترهای کریستالی

در تعیین نرخ و بهای یک لوستر از جنس کریستال فاکتورهای متعددی دخیل هستند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را ذکر می‌کنیم. در لوسترهایی که از جنس کریستال هستند اولین نکته که در تعیین قیمت آن‌ها تأثیر مستقیم دارد جنس کریستال است.

کریستال تولید کشورهایی نظیر اروپا، چین و ترکیه بوده و معمولا نوع چینی آن قیمت پایین‌تری نسبت به تولیدات سایر کشور‌ها دارد؛ بنابراین لوستر تولید شده از این متریال از بهای پایین‌تری نیز برخوردار خواهد بود.

عامل بعدی و موثر در تعیین قیمت این محصول تعداد شاخه‌ها و کریستال‌های استفاده شده در آن است که هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد قطعا قیمت لوستر نیز بالاتر خواهد رفت. در برخی مواقع نوع خرید و میزان عرضه و تقاضا نیز تاثیر مستقیم بر قیمت این لوستر داشته و معمولا خریدهای اینترنتی به‌دلیل حذف واسطه و بهره‌مندی از یک خرید مستقیم، قیمت مناسب‌تری داشته و به‌صرفه‌تر خواهد بود.

جمع بندی

نورپردازی و روشنایی مکان‌های مختلف یکی از تاثیرگذارترین عوامل در زنده نشان دادن محیط و دکوراسیون آن به حساب می‌آید. معمولا لوسترهایی نظیر نمونه‌های کریستالی بهترین نقش را در این زمینه داشته و با انعکاس نور در سطح دانه‌های الماسی خود، نمایی بی‌نظیر به فضای خانه یا محل کار خواهد بخشید.

نورکیا یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های عرضه کننده انواع مختلف لوستر مخصوصا لوستر کریستالی و مدل یاس بوده و کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند.