استفاده از لوستر چوبی در دکوراسیون‌های مختلف

Monday، ۹ Amordaad ۱۴۰۲

لوستر چوبی

امروزه باتوجه به گسترش مد و افزایش طرفداران دیزاین کلاسیک، افراد زیادی از لوسترهای چوبی برای خانه، محل کار و اتاق خود استفاده می‌کنند. این نوع چراغ علاوه‌بر اشغال فضای کمتر، باعث زیباتر شدن محیط اطراف خود نیز می‌شوند.

به‌علاوه، این وسایل گزینه بسیار مناسبی برای اکثر دیزاین‌ها و دکوراسیون‌ها هستند که در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته پیش از اقدام به خرید این محصولات بهتر است به دریافت اطلاعات کافی در رابطه با انواع جنس چوب و همچنین مزایای لوستر چوبی بپردازید. در این مطلب سعی داریم شما را بیش از پیش با این محصول آشنا کنیم.

برای خرید لوستر تک حلقه ای نورکیا به صفحه فروش این محصول مراجعه فرمایید.

لوستر چوبی

مزیت های انتخاب لوستر چوبی

باتوجه به موارد ذکر شده، امروزه این محصولات مورد توجه تعداد بسیار زیادی از افراد قرار گرفته‌اند. علت محبوبیت بسیار بالای این وسایل، مزایای خاص و بسیار زیاد آن‌ها است. از اصلی‌ترین ویژگی‌های لوسترهای چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که محبوب شدن آنها را سبب شده‌اند.

زیبایی و جذابیت

لوستر‌های چوبی دارای طرح‌ها و الگوهای متنوعی هستند که به دکوراسیون داخلی فضا زیبایی بسیار زیادی می‌بخشند. همچنین برخی از وسایل که دارای طرح‌های منحصربه‌فردی هستند، تاثیر بسیار زیادی در جذابیت فضای خانه خواهند داشت.

پایدار و مقاوم

در بین تمامی جنس‌هایی که برای ساخت این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند، چوب به عنوان یک متریال سخت و مقاوم شناخته می‌شود. بنابراین لوستر چوبی نسبت به خطرات مختلفی همچون ضربه، خط و خش، نفوذ حشرات و رطوبت بسیار مقاوم‌تر است.

قابل نظافت

باتوجه به اینکه اکثر این محصولات از جنس چوب‌های ضد آب ساخته شده‌اند، به‌راحتی قابل تمیز کردن هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری دارند. این امر را نیز می‌توان یکی از دلایل محبوب بودن این چراغ‌های شیک دانست.

قابل استفاده در سبک های مختلف

لوستر چوبی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌تواند در انواع سبک‌های دکوراسیون همچون محلی، کلاسیک، مدرن و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین یکی از مزایای خاص این وسایل، جذابیت بسیار بالایی است که به تمامی سبک‌های دکوراسیون می‌بخشند.

مناسب برای محیط زیست

باتوجه به این که چوب یک منبع تجدیدپذیر است؛ برخلاف وسایل دیگر، فرآیند تولید لوسترهای چوبی کمترین تاثیر منفی بر محیط زیست را دارد. بنابراین آسیبی که لوسترهای شیشه‌ای به محیط زیست وارد می‌کنند بسیار بیشتر از متریال چوبی است.

کاهش انعکاس صدا

برخلاف لوسترهای شیشه‌ای، متریال چوبی از انعکاس صدا به‌خصوص در فضاهایی که امکان اکو بسیار زیاد است جلوگیری می‌کنند. بنابراین تاثیر بسیار زیادی در کاهش میزان آلودگی‌های صوتی خواهند داشت که یک مزیت خاص محسوب می‌شود.

قابلیت تطبيق با ساير عناصر دکوراسيون

باتوجه به این که تعداد بسیار زیادی از عناصر و وسایل خانه همچون مبلمان، پارکت، میز و... از چوب ساخته شده اند، لوستر چوبی می‎تواند گزینه بسیار مناسبی برای ست کردن باشد. شما نیز می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر گزینه مناسبی از این متریال را برای خانه خود انتخاب کنید.

لوستر چوبی برای چه دکوراسیون هایی مناسب است؟

این محصول گزینه‌ای بسیار زیبا و مدرن برای اکثر دکوراسیون‌های داخلی است. این نوع لوستر با استفاده از چوب به عنوان ماده اصلی ساخته می‌شود و به دلیل ظاهر طبیعی و جذاب خود، برای بسیاری از سبک‌های دکوراسیون مناسب است. چند مورد از اصلی‌ترین سبک‌هایی که دارای بیشترین تطابق با لوستر چوبی هستند، شامل موارد زیر است.

1-سبک روستیک

لوسترهای چوبی با طرح‌های ساده و خام، در دکوراسیون‌های رستیک و قرون وسطای کشوران اروپای شمالی جذابیت خاصی را از خود نشان می‌دهند. ترکیب این نوع لوسترها با چند نوع پارچه خاص جذابیت فوق‌العاده‌ای به فضای خانه می‌بخشد.

2-سبک صنعتی

این محصولات با طرح‌های ساده و جزئيات کم، در دكوراسيون‌های صنعتی كاربرد فراوانی دارد. در این دکوراسیون می‌توان با استفاده از لوستر چوبی، کاغذ دیواری با رنگ‌های تیره ترکیب منحصربه‌فرد و زیبایی ساخت.

3-سبک کلاسیک

لوسترهای چوبی با طرح‌ها و جزئيات پیچیده، در دكوراسيون‎های کلاسيک ترکیب بسیار زیبایی می‌سازند. همچنین در این سبک، برای زیباتر ساختن این وسایل می‌توان از پارچه‌های طلایی رنگ و گران‌قیمت نیز استفاده کرد.

4-سبک مدرن

این محصولات با طرح‌ها و جزئيات ساده و شکل‌های هندسی، باعث جذابیت هرچه بیشتر دیزاین و دکوراسیون خانه می‌شوند. همچنین این سبک با پارچه‌های نئوپلاستی و رنگ‌های روشن ترکیب بسیار زیبایی می‌سازد.

5-اتاق خواب

متریال چوبی لوسترها از اصلی‌ترین وسایل برای نورپردازی اتاق خواب‌ها به حساب می‌آیند. به این ترتیب استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های خیلی روشن ترکیب فوق‌العاده‌ای با لوستر چوبی می‌تواند داشته باشد. برای طراحی اتاق خواب می‌توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید.

6-رستوران و کافه

علاوه‌بر موارد ذکر شده، این محصول گزینه بسیار مناسبی برای اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها نیز خواهد بود. قطعا شما نیز در بسیاری از کافه‌ها زیبایی منحصربه‌فرد این محصولات را دیده‌اید. این روزها باید در هر محیطی مطابق با عناصر دیگر وسایل روشنایی ایده‌آلی در نظر گرفت.

انواع لوستر چوبی

لوستر‌های چوبی دارای انواع مختلفی هستند؛ یکی از اصلی‌ترین نوع تقسیم‌بندی‌های آن‌ها براساس چوب سازنده آن‌ها است. در ادامه به بررسی اصلی‌ترین چوب‌های سازنده لوسترهای چوبی خواهیم پرداخت.

1-راش

چوب راش یکی از محبوب‌ترین جنس‌های استفاده شده در ساخت لوسترهای چوبی است. این چوب دارای رنگ سفید و قهوه‌ای تیره است و باعث می شود لوستر شما به نظر بسیار زیبا و شیک به‌نظر برسد.

2-سرو

یکی دیگر از انواع چوب‌هایی که برای ساخت لوسترهای چوبی کاربرد دارد، چوب سرو است. این نوع چوب دارای رنگ قهوه‌ای تیره و الیافی بسیار باکیفیت است که به لامپ‎ها ظاهری خاص و منحصر به فرد می‌بخشد.

3-بلوط

چوب بلوط نیز برای ساخت لوسترهای چوبی کاربرد بسیار زیادی دارد. این نوع چوب دارای رنگ قهوه‌ای تیره و الیافی باکیفیت است که به لامپ‌ها ظاهر خاص و زیبایی می‌بخشد.

4-درختان مثمر

درختان مثمر مانند درختان سرو، صندل، کشمیر و ... نیز جزء اصلی‌ترین جنس‌های استفاده شده در ساخت لوستر هستند. این نوع چوب دارای رنگ و الیاف متفاوت است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش جذابیت فضا خانه خواهد داشت.

دیزاین کردن محیط با لوستر چوبی

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که میزان شدت نوری که به وسایل منزل یا هر محیط دیگر از سمت چراغ‌ها می‌رسد، تاثیر بسیار زیادی در جلوه‌گری آنها دارد. همین مسئله باعث شده تا در در دیزاین یک محیط به لوسترها اهمیت زیادی داده شود.

متریال چوبی این محصولات می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای ست کردن آنها با عناصر دیگر محیط مد نظر باشد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت‌های فروشگاهی این محصول مراجعه کنید. همچنین برای خرید لوستر مدل یاس به صفحه فروش لوستر نورکیا 8 شعله مدل یاس مراجعه فرمایید.

جمع بندی

همان‌طور که در ابتدای متن ذکر شد، امروزه انواع و اقسام لوستر‎ چوبی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده اند. علت اصلی این محبوبیت با توجه به اطلاعات ارائه شده، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد این نوع نورپردازها است. به این ترتیب ضمن خرید و استفاده از این محصولات، دریافت اطلاعات کافی درخصوص انواع چوب‌های سازنده این لوسترها و همچنین مهم‌ترین ویژگی‌های این وسایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.